jump to navigation

Off topic: Professions en perill d’extinció 1 Setembre, 2008

Posted by tonibenitez in Uncategorized.
Tags:
trackback

Hola,

Sí, és un Off Topic amb totes les de llei, o pensant-hi bé, seria l’anti-tecnologia.

Algunes professions artesanes es van perdent amb el pas del temps. Moltes vegades sembla més econòmic reemplaçar l’utensili o estri en qüestió que volem reparar abans que procedir a la seva restauració. I no sempre és així, però la societat de consum en la que estem immers ens obliga.

Per exemple, els esmoladors. Sí, els famosos personatges que a la veu de “el afiladoooooor” s’ofereixen per esmolar els nostres utensilis de tall. Cada vegada es veuen menys, i segurament es degut al fet de que cada vegada menys emprem els seus serveis.

Però a mi em calien els seus serveis, i sincerament, si hagués de trobar ara mateix una ganiveteria (o algun altre lloc a on fessin aquests tipus de reparacions) em pendria un temps de recerca que no volia esmerçar.

Però aquest dissabte vaig sentir la inconfusible veu de “el afiladoooooor” seguida del ja mític só de la seva “harmònica”.

Vaig esperar que arribés a l’alçada de la nostra vivenda i em vaig atençar amb 4 ganivets. El preu depenia de la mida, és clar, i em va demanar 4€ per eina. No ho vaig trobar car així que li vaig encomanar la feina.

El que més em va sobtar és que aquest personatge havia abandonat la seva mítica motocicleta (Vespino?) per un nou i més còmode mitjà de transport/lloc de treball: un “fantàstic” Fiat Punto. Renovació tecnològica, Plan Prever? Qui sap…

Fins aviat,

Toni B

Comentaris»

No comments yet — be the first.

Deixa un comentari

